PRZEMAWIAJĄ ZA NAMI EFEKTY

Blog

Relacja z semKRK 10

Relacja z semKRK 10
17/11/2018 Autor Hubert Kriger

Ostanie spotkanie z cyklu semKRK miało miejsce 9 listopada 2018 r. w Manggha Kraków. Musimy przyznać, że już sam budynek jak i lokalizacja Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, zrobiły na nas duże wrażenie. Piękna, nowoczesna bryła usytuowana nad brzegiem Wisły, z której tarasu rozciągał się widok na Wawel. Jednym słowem – ładnie. No ale nie po to delegacja Yards Agency jechała siedem godzin z Poznania, aby przez trzy godziny (tyle trwały prelekcje) podziwiać widoki.

               SemKRK to bardzo skoncentrowana, ale jednocześnie niezwykle wartościowa dawka wiedzy z zakresu SEO, Google Ads oraz Analytics. Wśród słuchaczy dało się zauważyć mnóstwo znajomych twarzy z branży SEM, ale nie brakowało również osób z poza środowiska, chcących poszerzyć swoje horyzonty o stosowną wiedzę przydatną w prowadzeniu współczesnego biznesu. Wszystko to odbywało się w niezwykle przyjemnej - barcamp`owej atmosferze, sprzyjającej nawiązywaniu nowych kontaktów.

W czasie około trzech godzin swoje prelekcje zaprezentowało sześciu ekspertów w tym Dawid Wydra – współpracujący z nami, znakomity specjalista Google Ads. Pierwszy zaprezentował się Witold Wrodarczyk i był to jego pierwszy z dwóch występów tego wieczoru. Przedstawił on dwa case study, które były zwycięskimi kampaniami semKRK 2018. Dotyczyły one integratora modowego sellektor.com oraz wyszukiwarki lotów fru.pl.

Kolejna zaprezentowała się Joanna Ostowska-Oczak – specjalistka do spraw produktu z zespołu do spraw implementacji Google. Poruszyła ona kwestie implementacji najnowszych tagów konwersji przez Google Tag Manager oraz Google Analytics w obliczu wprowadzenia ITP 2.0.

Następna prelekcja dotyczyła tematyki SEO. Jej autorem był Wojciech Szymański a zaprezentował on działania które można wykonać w kontekście SEO w sytuacji, w której wydaje się, że już wszystko zostało zrobione. Przedstawił on przykłady w których działania takie jak zmiana serwera, czy też wdrożenie technologii AMP wpłynęły na poprawę ruchu.

W tym momencie organizatorzy zaprosili na krótką przerwę, podczas której można było w luźnej atmosferze porozmawiać z dobrymi znajomymi oraz prelegentami. Wszakże, średnia hawajska dla wszystkich. …tak, była też pizza 😊

Po przerwie czekały na nas jeszcze cztery prelekcje. Ponownie rozpoczął Witold Wrodarczyk, tym razem poruszając niezwykle ciekawy temat wyłudzeń i oszustw w performance marketingu. Na podstawie przykładów, zaprezentował w jaki sposób nieuczciwi dostawcy ruchu zwiększają liczby kliknięć w reklamy oraz dlaczego ma to negatywny skutek w dłuższej perspektywie czasowej.

Następnie scena należała do Dawida. Zaprezentował on prelekcję w której wskazał 5 tricków dotyczących Google Ads oraz Analytics nieznanych wielu osobom. Ostatnie dwa punkty tej prelekcji dotyczące targetowania polskich klientów przebywających za granicą oraz nowego spojrzenia na listy remarketingowe możecie obejrzeć poniżej:

Przedostatnie wystąpienie dotyczyło wizualizacji i raportowania danych z użyciem Google Data Studio – bezpłatnego narzędzia on-line, które pozwala w bardzo efektywny sposób tworzyć przejrzyste i czytelne raporty. Stosowny tutorial zaprezentowany został przez Mateusza Muryjasa – programistę i analityka danych, który na co dzień uczy jak podejmować lepsze decyzje w oparciu o zrozumienie posiadanych danych.

Ostatnim prelegentem był Adrian Pakulski, który przedstawił zalety stosowania multibrandów w SEO. Na stosownym przykładzie, Adrian zaprezentował dlaczego w SEO czasami 1 + 1 potrafi równać się 3.

                Podsumowując, był to bardzo intensywny tydzień dla Yards Agency. Środa pod znakiem wyjazdu na targi e-handlu do Warszawy, w piątek długa podróż do Krakowa i z powrotem. Z dużą satysfakcją możemy jednak powiedzieć, że wracaliśmy z uśmiechem na twarzach. Nie ma nic przyjemniejszego niż zdobywanie nowej wiedzy, którą możemy potem przełożyć na skuteczne działania prowadzone dla naszych klientów.

 

Hubert Kriger (Yards SEM Agency)