Giacomo Conti

Case study


Giacomo Conti to polska marka odzieżowa, która powstała w 2006 roku. Od momentu założenia, cechuje ją dynamiczny rozwój, który jest realizowany w duchu dwóch tradycji - z jednej strony polskiego krawiectwa, nacechowanego solidnością wykonania, z drugiej – włoskiego designu, przez wielu uważanego za najlepszy na świecie. 

Giacomo Conti oferuje szeroki wachlarz mody męskiej, szczególnie w jej klasycznym wydaniu, a więc garnitury, marynarki, płaszcze, koszule, swetry, ale również obuwie oraz akcesoria takie jak np. krawaty czy paski. Wszystko to utrzymane w doskonałym guście inspirowanym najlepszymi włoskimi tradycjami. Marka Giacomo to obecnie kilkadziesiąt sklepów stacjonarnych zlokalizowanych na terenie całej Polski oraz sklep internetowy stale zwiększający swoje obroty.

Cele do zrealizowania

Współpracę z Giacomo Conti nawiązaliśmy w roku 2017. Właściciele postawili przed nami zadanie rozwoju marki w mediach społecznościowych, poprzez prowadzenie firmowego fanpage`a oraz emitowanie reklam marki w postaci postów sponsorowanych.

Działania miały iść w kierunku zachowania równowagi pomiędzy kampanią sprzedażową a wizerunkową. Nasz klient zażyczył sobie aby wzrastała liczba zarówno osób lubiących fanpage oraz wartość ruchu w sklepie internetowym marki.

Mieliśmy tego dokonać za pomocą tworzenia postów o stosownej treści budującej wizerunek eksperta, oraz promocji wybranych publikacji przy pomocy reklam facebooka.

Giacomo Conti była do tej pory marką utożsamianą z klientelą nieco bardziej dojrzałą.

Mieliśmy sprawić aby stała się dobrze rozpoznawalna i kojarzona także w środowisku ludzi młodych, w wieku 20-30 lat, którzy nie boją się odkrywać nowych stylizacji. Celem było pokazanie, że styl casualowy doskonale sprawdza również na co dzień i nie jest domeną tylko mężczyzn statecznych i dojrzałych.

Sposoby realizacji celów

Pierwszym zadaniem od którego zaczęliśmy było skontrolowanie treści opublikowanych do tej pory na fanpage`u. Chcieliśmy zorientować się co do dotychczasowej strategii rozwoju marki. Następnie przeszliśmy do audytu konta reklamowego, używanego do tej pory dość intensywnie. 

 

Post Giacomo Conti

Sprawdziliśmy reakcje na poszczególne posty, jak kształtowały się zasięgi, jaką strukturę demograficzną mieli odbiorcy. Skontrolowaliśmy w jaki sposób wyglądają kliknięcia poszczególnych linków, po to aby stwierdzić jaki typ postów bardziej przemawiał do odbiorców. Zbadaliśmy również stosunek kosztów do wyników dla poszczególnych reklam. Mogliśmy w ten sposób ocenić efektywność stosowanych do tej pory kampanii. Kluczem do sukcesu było regularne postowanie, odbywające się co najmniej raz dziennie.

Oczywiście poszczególne posty prezentowały starannie przygotowane z naszą pomocą treści, które w zależności od okazji wykorzystywały wszystkie dostępne formaty. Używane były tradycyjne posty zawierające pojedyncze obrazy, posty karuzelowe oraz posty prezentujące materiały wideo. Nie bez znaczenia był czas publikacji. Odpowiednie kampanie, stworzone z myślą o konkretnym okresie w roku, np. studniówkach, potrafiły wielokrotnie zwiększać współczynnik konwersji, w rezultacie maksymalizując zyski z kanału social.

Efekty

W wyniku skrupulatnego realizowania powierzonych nam zadań, fanpage osiągnął najlepsze w swojej historii wyniki. W ciągu nieco ponad rok zyskał ok 62 tys. nowych fanów, w tej chwili legitymując się liczbą ponad 182 tys. uniesionych w górę łapek.

Daje to średnio ponad 5 tys. polubień fanpage`a miesięcznie. Szczególnie budujące są wyniki kampanii okazjonalnych. Działania podjęte w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia w roku 2017, przyniosły ponad 200% wzrosty względem poprzedniego miesiąca dla takich wskaźników jak zasięg czy zakupy w witrynie.

W okresie od 10 listopada do 12 grudnia 2017 roku, na stronie giacomo.pl, odnotowano 6412 zakupów dokonanych dzięki przekierowaniu z fanpage`a. W tym samym czasie zanotowano ponad 220 tys. aktywności związanych z postami reklamowymi. To wzrost o ponad 1200% względem miesiąca poprzedniego.

62 tys. nowych fanów (182 tys. obecnie)
6412 zakupów dokonanych dzięki przekierowaniu z fanpage`a
ponad 5 tys. polubień fanpage`a miesięcznie
ponad 220 tys. aktywności związanych z postami reklamowymi
Wyk: Wzrost liczby wizyt na stronie Megakoszulki.pl w okresie styczeń 2016 – sierpień 2018 dla kanału organicznego

Wyk: Wzrost liczby wizyt na stronie Megakoszulki.pl w okresie styczeń 2016 – sierpień 2018 dla kanału organicznego