megakoszulki.pl

Case study

Sklep internetowy Megakoszulki.pl został stworzony w roku 2013 przez Reflect Group w odpowiedzi na zainteresowanie klientów indywidualnych, koszulkami z niebanalnymi nadrukami, niedostępnymi w tradycyjnych sklepach.

Dziś Megakoszulki.pl oferują ponad 6 tys. wzorów koszulek, bluz, toreb oraz kubków które trafiają w gusta nawet najbardziej wybrednych fanów oryginalnych kompozycji. Dla wyjątkowo wymagających klientów przygotowano kreator własnych nadruków, w którym można oddać wodze fantazji i przygotować swoją, niepowtarzalną kompozycję, która zostanie naniesiona na koszulkę, kubek, torbę i wiele innych.

Cele do zrealizowania

Współpracę z Megakoszulki.pl nawiązaliśmy na początku 2016 roku. Punktem odniesienia dla naszych działań były wyniki osiągnięte przez sklep w roku 2015, w którym to odnotowano ponad 87 tys. sesji dokonanych przez ok 64 tys. użytkowników.

Właściciele sklepu Megakoszulki.pl postawili przed nami zadanie zwiększenia liczby unikalnych użytkowników oraz odwiedzin strony. Celem nie miało być pozycjonowanie żadnego konkretnego słowa. Przyjęliśmy taktykę działania kompleksowego, tak aby zadbać o rozwój sklepu w sposób całościowy. Mieliśmy sprawić, aby sklep rozwijał się i uzyskiwał jak najlepsze pozycje dla szerokiego spektrum fraz związanych z jego asortymentem. Bardzo duży nacisk położono na promowanie fraz z tak zwanego długiego ogona. Wiąże się to z rozbudowanym asortymentem sklepu oraz preferencjami i świadomością potencjalnych klientów, którzy wyszukują produktów przy pomocy coraz bardziej złożonych fraz, możliwie mocno precyzując zapytania wpisywane w wyszukiwarkę.

Sposoby realizacji celów

Pierwszym zadaniem od którego zaczęliśmy współpracę, było wykonanie szczegółowego audytu całej witryny. Przebadaliśmy ją pod kątem funkcjonalności, UX, contentu. Sprawdziliśmy poprawność jej kodowania oraz sposoby linkownia – zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego.

Audyt ujawnił szereg problemów z którymi musieliśmy się uporać. Podstawowym zarzutem była zbyt mała ilość tekstów. Niezwłocznie przystąpiliśmy do redagowania niezbędnych opisów. Ponieważ sklep posiadał już w 2015 bardzo szeroki asortyment, było to zadanie czasochłonne, aczkolwiek prowadzone systematycznie, powoli zaczęło przynosić oczekiwane efekty. Innym ważnym elementem wymagającym poprawy było linkowanie wewnętrzne. W momencie gdy przekazano nam dostęp do witryny, schemat linkowania wewnętrznego był daleki od idealnego. Generowało to szereg błędów oraz nieprawidłowych przekierowań. Do poprawy tego elementu przystąpiliśmy niezwłocznie, świadomi że poprawka ta, jest bardzo istotna z punktu widzenia czynników rankingowych Google. W naszej ocenie, profil linkowania zewnętrznego (linków przychodzących), nie miał aż tak dużego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania, postanowiliśmy jednak zadbać również o ten aspekt.

Podsumowując, całość zadań wykonanych dla Megakoszulki.pl sprowadza się do technicznego usprawnienia strony, poprzez wykonanie szeregu poprawek programistycznych oraz ciągłego monitorowania poprawności rozbudowywania serwisu. Zadbaliśmy także o solidne wzbogacenie witryny w wartościowe treści, oraz stałą rozbudowę profilu linków przychodzących, dbając o zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy linkami typu dofollow oraz nofollow. Poprawiono także szybkość wczytywania witryny min. poprzez zoptymalizowanie obrazów.